torsdag 11 februari 2010

Är lite orolig för Belle!

Ikväll berättade hon att när hon dricker, brukar det göra ont här, här och här! Hon pekar då på njurarna, urinblåsan och urinröret(gissar jag att hon menar). Så jag ska försöka ta ett urinprov imorgon bitti och sen får jag ringa barnmottagningen för en tid.

Isabelle(7 år) är född med dubbla njurbäcken och dubbla urinledare(hon har alltså fyra st). Hon har ätit penicillin sen hon va fem veckor gammal, men för ca två år sen tyckte läkarna att vi skulle trappa ur och det har bara varit några bakslag sen dess. Men tjejen har jag lätt att få UVI och jag får komma in med urinprov när jag vill. Det känns skönt att man vet att det finns nån att ringa när man har funderingar.

Så nu håller vi tummarna och kollar tempen så den inte stiger mer. Kommer bli en lång natt för mamma(jag)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar