lördag 7 januari 2012

Livslista

Igår började vi skriva våra livslistor(eller vad man nu kan kalla dom). Det funkar så att man tar varsitt papper och skriver ner allt man vill göra i sitt liv. Sen skriver man ner allt man vill köpa. När man gjort det så numrerar man allt från 1 och framåt, vad man tycker är viktigast. Sen jämför man listorna mot varandra och på så sätt får man se vad sin partner har för värderingar.

Vi gjorde allt det här igår, men ska försöka fortsätta fylla i listan under helgen. Vi har faktiskt ganska samma mål i livet, men inte under saker som vi vill köpa :) Men som vi resonerade igår så är det ganska oviktigt med saker man vill köpa. Det som är viktigt är vad man vill göra med sitt liv och hur man vill förändra det till det bättre.

Det fyra första sakerna på min lista är:

1, Få ordning i Belles rum
2, Få ordning i Kevins rum
3, Komma i form
4, Spara pengar

Ganska oviktiga saker men ändå på min lista och de va det här jag kunde göra just nu så därför hamnar de överst på listan. Nr 5 - 9 är samma som Andreas har ,men dom sakerna väntar vi en liten stund med. När vi har funderat färdigt hur vi kan förverkliga dom så kommer jag att berätta vad det är ;P

Det är roligt att göra det här och man känner att man nu ser saker med andra ögon. Vissa saker kanske inte är så viktiga som man trodde, medan andra oviktiga saker faktiskt har större betydelse än man kunde ana :)

1 kommentar:

  1. Bra idé, att skriva listor tillsammas. Här är det mest jag som skriver listor och sen får Michael hänga med i svängarna bäst det går ;-P Hmm, vi får nog ta och prova eran variant :-)

    SvaraRadera