torsdag 3 januari 2013

Choklad sufflé

Vi fick små ugnsformar i julklapp som ser ut som små grytor med lock. Dom är jättefina och vi har länge funderat på att skaffa såna, men som vanligt drar man ut på det och det blir aldrig av. Men nu har vi fina små ugnsformar och då tänkte jag att det nu är dax att prova göra sufflé!! Så då blev det chokladsufflé i åtta formar. Osäker på smeten vart jag och sen reste dom sig aldrig i ugnen, förrän tiden var ute! Då började dom växa! Så jag var ju tvungen att låta dom växa klart innan jag tog ut dom.




Så här blev dom tillslut. Tror att ugnen var för kall, men dom blev ganska fina för att vara första gången. Sen smakade dom iaf väldigt gott :) Nästa gång ska jag prova med hallon i.
Så här fina formar har vi och så finns det lock till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar