onsdag 24 september 2014

Dopförberedelser

Just nu ligger all fokus på dopet och allt däromkring. Det viktigaste är inbjudningskorten och vi har två internetsidor som vi just nu kollar på. Vi saknar en liten detalj innan vi kan bestämma oss och beställa dom. Men snart är dom på väg :)

Det har länge varit en diskussion  om vad vi ska bjuda på. Dopet är ju klockan 13.00 så runt 14 räknar jag med att vi kan fika/äta. Men det är för sent för lunch och för tidigt för middag tycker jag. Och smörgåstårta går inte för då måste jag göra 6 st och det är för mycket. Så om man då ska bjuda på tårta och kakor...men då har vi diabetiker bland gästerna.... så det har inte varit lätt! Men nu har vi nog kommit på en lösning och svaret får ni på dopdagen :P

Sen så ska vi välja psalmer och en vers. Så vi lyssnar på psalmer här hemma och vi har valt en som jag tycker är fin : Psalm 606 Det gungar så fint  Bar två kvar, men versen får versuppläsaren själv välja.


Och så var det dopklänningen. Om man ska köpa en så kosta dom ca 750 kr och det tycker jag är dyrt. Så jag har hittat ett mönster som jag ska beställa och sen så ska jag sy den själv. Det är väldigt lätt och jag sydde Kevin och Isabelles dopklänning. Å då kan man få den som man vill också.

Det känns som planeringen går bra och allting faller på plats :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar