söndag 19 juli 2015

Mörkläggningsgardiner

Nu när vi bytt sovrum så insåg vi att det är aldelens för ljust när vi ska sova. Jag sökte efter passande gardiner eller rullgardiner, men eftersom fönstret är brett och man inte vill täcka hela, så var det svårt att hitta nåt. 


Men jag åkte iaf till IKEA och gick runt på gardinavdelningen och funderade lite. Till slut hittade jag vita panellängder som var lite tjockare och med rätt bredd(varje fönster är 60 cm). Så två längder för 79 kr st som man inte behövde sy utan bara klippa av :) Och som fästanordning köpte jag kardborreband, så vi kan ta ner dom när vi vill. Ett band till varje så att man kan rulla upp dom och knyta. 



Väldigt enkelt och snabbt gjort! :) Det passar även in i övriga rummet eftersom det blev ganska neutralt. 

Nu ska jag bara sy draperiet som ska dela av rummet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar