lördag 14 januari 2017

Tvätt och sortering

Nu när det är helg så tvättas det från morgon till kväll. Eftersom vi är fyra vuxna(i storlek iaf 🙂) och ett barn så blir det mycket tvätt. Så för att underlätta lite så har jag skaffat fyra tvättkorgar som man sorterar tvätt i. Det har blivit mycket lättare att tvätta när det är färdigsorterar. Jag har valt att använda fyra tvättkorgar(billiga från IKEA) och sen skrivit på vad som ska vara i. Tidigare när jag tvättat så sorterade jag i högar: ljust, mörkt, rött och sängkläder/handdukar, därför fick tvättkorgarna  ha samma märkning nu. Sen får man kolla så det inte är nån med 30 grader, men det är så sällan.  Det här såg jag igår när jag skulle tvätta. Först visste jag inte vad det var, men när jag vecklade ut det så såg jag att det var Kevins kläder. Han har tydligen kollat på youtube hur man packar på bästa sätt och sen har han packat så 😊 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar