lördag 27 februari 2010

Isabelle hos läkaren.



Belle tycker att det är roligt att fara till sjukhuset. Barnavdelningen där hon går, har så mycke roliga leksaker. Så att vi fick vara där nästan tre timmar gjorde henne inget alls. Sen att jag hade lite långtråkigt, det är en annan sak :) . Den mesta tiden gick till att leka i huset, där man kunde ha dockteater, göra fika och massa annat kul. Så jag fick iaf vara publik.

Allt såg bra ut med Isabelle. Blodtrycket var 110/60(vilket är bra), hjärtat lät bra, inte ont i magområdet och hon tömde blåsan jättebra. Orsaken att det tog så lång tid, va att Isabelles urinblåsa måste innehålla minst 150 ml för att en mätnings ska kunna ske. Sen får hon pinka på en speciell toalettstol, som visar hur mycke hon pinkar och hur hårt(tror jag). Sen görs en bladderscan igen för att se hur mycke urin som är kvar i blåsan.

Fick lite nyheter när jag va där igår. När Belle är ca 15 år och njurarna är färdigutvecklade ska hon göra en ny röntgen, för att se om allt vuxit till sen. Och när sedan Isabelle blir gravid(hemska tanke, hoppas det är långt dit...) så måste hon gå på extra undersökningar för njurarna, eftersom då bebisen kan trycka på dom och det blir svårare för dom att fungera som dom ska. Kändes vääääldigt overkligt att sitta och prata om att Isabelle ska en dag skaffa barn! Hon är ju bara en bebis!! Typ...7 år.... men iaf!! Suck!
Hon kommer även få ta ett blodtryck varje år för att se att det är ok. Njurarna påverkar ju blodtrycket så jag gissar att det va därför.

Skönt att allt är bra nu, hoppas bara urinprovet är bra som hon ska lämna på torsdag.
Men det tror jag, hon är ju pigg nu.

Ha en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar