lördag 7 maj 2011

Pelargon :)






Köpte årets första pelargon idag :) Jag börjar väl bli lite gammal som tycker om dom, men det är nog så! Det har ju kommit så många olika sorter och jag gillar allihop. Speciellt Engelsk pelargon. Dom är dessutom allergivänlig om det är nån som är känslig.


Jag är så glad idag! Har varit tvungen att göra ett hål till på bältet! Igen! Det känns jättekul! Och så gjorde jag ännu ett så jag har nåt att sträva efter...  :P  Jag ska väga mig om en vecka ca, för att se hur mycket som har försvunnit. Just nu är det den tråkiga tiden på månaden då man samlar på sig vätska och äter onödigt mycket, därför väntar jag en vecka :)  Jag är också så glad att jag går ner utan att ta bort mat. Vi äter allt som vi alltid har ätit, bara lite mindre och lite mer nyttigheter i. Men fortfarande efterrätter, bakelser och bullar som vi alltid gjort :P  Jag klarar mig dåligt utan detta  :P .  Bara promenader och hemmaträning, vilket verkar funka bra för mig.


Ikväll blir det premiärgrillning. Har gjort i ordning så vi ska göra grillspett med vitlökskroketter, såser, grönsaker och så pajer till efterrätt. Har inte bestämt riktigt hur pajerna kommer att bli, men jag har tagit fram hallon och rabarber. Funderar på blanda dem så man får syrligt och sött i samma. Blir spännande att se :)


Nu tänker jag se lite Bones på datorn medans Ante kör motorcykel. Ha en trevlig lördag kväll :)  !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar