lördag 28 maj 2011

Katastrofövning Urban!

Här är lite olika saker man kan använda för att få till sår mm.




Själv hade jag hjärnskakning och brytit näsan, samt var medvetslös.

Här är vi alla på väg till olycksplatsen i en buss som är hel!

Olycksplatsen


Väntar på att få gå in i bussen

Bilen som bussen krockat med och gubbarna som ska irra om kring utanför.

För att ta sig in i bussen va vi först tvungna att klättra upp på bussen...


...och sen ner genom förarens ruta som de krossat. Inte lätt!!

Sen skulle vi försöka hitta en plats att ligga eller sitta på.



Kändes lite konstigt att titta på trädtopparna genom sidorutorna.

Här är jag och det man ser till vänster är bussens tak.



Dom hade lagt ut en docka under bussen som skulle föreställa en död människa.



                                   Det va svårt att hitta en plats som var någorlunda bekväm. Bussen hade inga bälten heller så man kunde inte spänna fast sig.

Jag kunde bara ta bilder fram till att olyckan hände, för sen var jag medvetslös. Ca 1,5 timmar satt jag fastklämd under stolarna. Sen klippte dom lös mig och så fick jag åka ambulans till sjukhuset. Fler bilder kan man se på Lycksele TV´s FB sida och dom har även gjort ett inslag som man kan se här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar