söndag 17 februari 2013

Jag älskar att pendla på E18 i Västerås

Vi bor på Bjurhovda och jobbar i Bäckby, så för att ta sig till och från jobbet så tar vi E18. Europavägen går från ena sidan av Västerås till den andra och det blir ca en mil enkel pendelväg för mig. Men jag verkligen älskar att få sätta mig i bilen och köra den vägen. Vägen är snabb och bra och trafiken flyter alltid på bra, tycker jag. Sen sitter man i bilen och ser alla skyltar till stora städer, det är fler-filigt, ibland rusningstrafik och jag sitter i min bil och bara njuter av att få vara en del av det här :) Jag känner att jag hör hemma i en stor stad och Västerås är så rätt för oss just nu :)

Här svänger jag av när jag åker till jobbet
Även när det ser ut så här så trivs jag. Det finns andra vägar jag kan ta som har lite mindre trafik, men jag gillar E18 :) Och än har jag inte sett sån här kö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar