fredag 8 november 2013

Äntligen bättre svar!

Har ju varit som lite halvdålig sen i höstas. Varit trött, illamående å sånt där. Tog prover hos familjeläkaren som visade på förändringar på sköldkörteln och lite lågt järn. Så läkaren ville att jag skulle börja äta en låg dos av levaxin! Men det ville jag inte. Tycker inte om tabletter :P  Så vi pratade lite å hon sa att det kunde vara så här på grund av stress! Så här kommer mardrömssommaren tillbaka och biter mig igen!! Iaf så tyckte jag att om det var stress så kunde det ju gå över, så vi bestämde att jag skulle komma tillbaka efter två månader och ta nya prover. Så under den här tiden har jag gjort allt för att min kropp inte ska stressa upp sig. Ätit bra, druckit bra, promenerat och inte stressat. Så igår ringde läkaren och berättade dom nya svaren: tyreoidea proverna hade gått ner från 5.6 till 3!! Gränsen ligger på 3 för att medicinera, men jag vägrar fortfarande. Speciellt nu när det var sån stor förändring :P  Så om 6 veckor ska jag tillbaka och ta nya prover, så tills dess blir det att fortsätta friska på sig mera :) Yeay!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar