onsdag 28 maj 2014

Lite uppdateringar på bebis-fronten :)

Ja, var ska man börja :P

För ca två veckor sen så sjönk magen ner. Den har aldrig varit så hög så att det har tryckt på revbenen, (vilket jag varit glad för :) ) så jag fick aldrig känna på den lättnaden när trycket uppåt minskade.
De senaste två dagarna har jag haft extremt ont i hela underdelen och det enda som hjälpt en stund är bad och alvedon. Igår var vi hos barnmorskan som inte hade så många svar på det, men hon kunde känna att bebisen lagt sig till rätta men har inte riktigt fixerat sig utan är fortfarande ruckbar. Har märkt att bebis sjunkit ännu mer de senaste dagarna, så hon är väl less och försöker ta sig ut själv nu :D

Har gått upp två kilo de senaste två veckorna, men det är nog bara vätska. Man ser på kroppen att man fått mer vätska och det känns i lederna. Stela och ömma.....

Det är 26 dar kvar tills bebisen kommer, men vi börjar nog bli lite oroliga nu eftersom det händer en del här. Till och med barnmorskan ville att vi skulle komma tillbaka om en vecka så hon kunde ha koll på oss :P Tur vi har nära till förlossningen, om något skulle hända. Fick en liten uppläxning att vi skulle åka in om det hände nåt. Jag sa visst nåt om att man inte vill åka i onödan, vill ju inte vara till besvär....Typiskt, eller hur?! :P

Så nu är jag rekommenderad vila, men kan ändå inte göra så mycket. Blir bara så less när jag inte kan städa och sånt, när jag ser att det behövs. Andreas är ju som alltid bäst och försöker ta hand om mig och allt annat, men han jobbar ju och behöver egen vila. Man jag har ju också två små grisar som är duktiga och hjälper till, speciellt nu när dom tycker min mage är jättestor och dom märker att jag inte kan göra så mycket längre :)

Nu längtar vi alla efter bebis och det är inte många dagar kvar....  :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar