fredag 16 oktober 2015

Pendlat två veckor

Och nu har jag pendlat fyra dar med tåg. Det började bli så kallt å mörkt så jag bestämde mig för att prova tåg istället för bil. Och det går riktigt bra :) Jag kan parkera bredvid stationen i Västerås och har då 50 m in :) Sen sitter jag på tåget och äter frukost å inom en timme är vi framme. Från stationen i Örebro tar det mindre än tio minuter tills jag är på jobbet. Väldigt smidigt faktisk :) Sen får vi väl se i vinter hur tågen håller tiden. 

Vi har sån tur att Teddy får vara med mig på jobbet. Så vi behövde inte skaffa hunddagis eller sånt :) Det går jättebra för honom där och alla tycker det är roligt :)


Har även valt att bara jobba 75% och det är så skönt. När dagen är slut har man fortfarande ork kvar. Och så blir det inte så jättelånga dagar på dagis för Nathalie. Får väl se senare om jag ökar arbetstiden eller hur vi gör. 

Nu är det iaf fredag och i helgen ska vi bara va och mysa massor :D 

Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar