torsdag 2 december 2010

Hemma igen från Umeå och doktorn!

Själva mötet tog ca 20 minuter och innehöll bara samtal(ok en blodtrycksmätning också). Han förklarade att hjärtats retledning(nånting) förmodligen går runt - runt, eller så har jag ett extra retledningskärl. I vilket fall som helst så finns det två saker man kunde göra: medicinering eller operation. Om man tar op så blir man av med problemet direkt, medicinen får man fortsätta med jämt. Så självklart blev det op jag valde! Tyvärr så är väntelistan på över ett år, men eftersom jag har så mycket problem med det här, så kommer jag få förtur :) . Härligt!

Men tills vidare så får jag äta tabletter. Det blev något som kallas för Isoptin Retard 120 mg. Jag skulle börja med 1 tbl om dagen och hjälper det inte så höjer jag till 2. Jag tror att det här kommer att lösa sig nu och att jag slipper denna jobbiga hjärtklappning i tid och otid. Kanske kan jag tom börja promenera ute igen?!? :)

2 kommentarer:

  1. De går bara in via ljumsken och "bränner" lite i hjärtat. Snabbt och smärtfritt, man brukar vara vaken undertiden. Man får lite lokalbedövning i ljumsken bara. Oftast så blir man hjälpt av ablationen, men ibland (beroende på hur mkt besvär man har), kan man få bränna ett några gånger.

    SvaraRadera
  2. Usch då, inte visste jag att din hjärtklappning fanns kvar än? :-o Hoppas att op blir som föregående kommentator skrev! Aldrig kul med operation, men är den lite enklare så är det ju ett stort plus.
    KRAMAR!

    SvaraRadera