tisdag 24 september 2013

Var är jag nu?

Många förändringar sker här hemma just nu. Stora förändringar!!
Som sagt så har jag börjat studera igen. Denna gång ska jag läsa Arbetsliv och ledarskap. Tanken var från början att jag skulle läsa heltid ett år, men eftersom jag ansökte till halvfart först och helfart som sen ansökan, så tog jag mig in på halvfart. Så jag började med halvfart men blev sen erbjuden helfart. Så då var det många beslut som vi var tvungna att ta. Efter lite funderingar och bollande fram å tillbaka så tyckte vi båda(jag å Ante) att det bästa för familjen var om jag läste halvfart och fick mer tid här hemma. Ekonomsikt så kommer vi leva väldigt sparsamt två år, ev hoppar jag in och jobbar extra nånstans. Men för oss är tid mer värt än pengar just nu. Sen får vi se till våren, då kanske vi tycker annorlunda.

Men jag kan säga att jag har fullt upp om dagarna. Nu har jag iofs varit hängig en vecka men fick penicillin i går så nu ska jag bli pigg :) . Annars är det skola, städning, papper och telefonsamtal som ska fixas, ärenden, barnen...listan kan bli hur lång som helst och det är fullt upp hela dagarna. Men vi trivs så här. Barnen tycker det är roligt att komma hem och jag är här. Alla är gladare på nåt sätt :)

Så nu ska jag klä mig för att gå till affären för att handla och posta breven jag fixat med idag :)





Så här känner jag mig(och se ut)...


...men jag kanske skulle vara mer så här.... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar