lördag 14 maj 2011

Murklor :P

Idag for jag och Andreas på en liten biltur. Vi hade tänkt åka till Mårdseleforsen på denna sidan, men när vi kom dit så var vägen avstängd. Så då när vi ändå hade åkt så långt och hade med oss lunch, så bestämde vi oss för att åka runt till andra sidan.

I Åmsele stannade vi en stund för att tanka och köpa en dricka. Sen fortsatte vi till Mårdseleforsen där vi åt lunch och promenerade lite. På väg hem tänkte vi kolla om det fanns några murklor, så vi körde in på småvägar och upp på berg. 1,4 kg murklor kom vi hem med som vi ska tillreda ikväll :) . Så nu har vi murklor så vi klarar oss till nästa år.

Snart är det bara två veckor kvar tills jag tar examen, så jag har börjat baka lite kakor så det finns. I helgen ska jag försöka baka två sorter av dubbla satser, så då har jag kakor i sommar också. Det är alltid kul att hitta sånt i frysen :)

Nu känner jag mig lite som en husmor när jag plockar egna murklor och bakar kakor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar